0

آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

شطرنج یکی از کهن ترین بازی های موجود در دنیا می باشد که بسیار پر طرفدار بوده و اکثر کشور ها از این بازی به عنوان ورزش فکری یاد می کنند.

امروزه آموزش شطرنج کودکان برای بالا بردن تمرکز آن ها بسیار توصیه شده است.

این بازی یا بهتر است ورزش بگوییم از دو بازیکن تشکیل شده است و دارای یک صفحه شطرنج که ۶۴ خانه دارد و همچنین سی و دو مهره که شانزده تای آنها سیاه و شانزده تای دیگر سفید می باشد.

صفحه شطرنج دارای ۳۲ خانه سفید و سی دو خانه سیاه می باشد که به صورت یک در میان روی صفحه قرار دارند.

بازی را بازیکنی که مهره های سفید دارد شروع میکند و تا اتمام بازی به ترتیب بازیکن ها نوبت خود را بازی می کنند تا پیروز بازی مشخص شود.

در این مقاله تعدادی از استراتژی های مرسوم و مهم بازی شطرنج را برای شما عزیزان می نویسیم تا شما هم بتوانید با اتکا به این استراتژی ها بازی بهتری را انجام داده و قدرت بازی خود را در شطرنج به رخ دیگران بکشید.

اگر زمان کافی برای آموزش شطرنج ندارید می توانید به صورت، آموزش شطرنج آنلاین از وب سایت های مربوطه بهره ببرید.

آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

  • گسترده نکردن مهره ها بعد از حریف  آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

در بازی شطرنج بازیکنی که بتواند ابتدا مهره های خود را بیشتر کسترش دهد و به عبارتی در صفحه بازی پخش کند قدرت عمل بیشتری نسبت به بازیکن روبروی خود دارد پس بهتر است همان ابتدای بازی با جا به جایی مهره های درست و حرکت دادن آنها حق انتخاب های بیشتری به خود بدهید.

درصورتی که حریف شما زودتر از شما توانست مهره های خود را باز و گسترده کند بهتر است شما دیگر از این استراتژی استفاده نکنید زیرا حریف شما عکس العمل های بهتری نسبت به شما می تواند نشان دهد.

پس بهتر آن است در این مواقع بازی خود را بسته تر نگه دارید تا بتوانید از مهره های حریف بکاهید سپس مهره های خود را گسترده کنید.

برای آموزش شطرنج برای کودکان، می توانید از مدرسه شطرنج در مشهد استفاده کنید و در شطرنج پیشرفت کنید.

  • فضای بیشتری را در صفحه شطرنج در کنترل خود در بیاورید

در بازی شطرنج بازیکنی که بتواند مهره های خود را طوری باز کند که فضای بیشتری در صفحه شطرنج را در برد مهره های خود درآورد قطعا باعث میشود که حریف خیلی از حرکت ها را از دست بدهد و به اصطلاح با دست بسته تر بازی کند.

همچنین شما می توانید انتخاب های بهتری برای حرکت دادن مهره های خود بیابید و در نهایت پیروز شوید.

  • از مهره های پیاده برای بیشتر کردن فضای خود استفاده کنید

بهترین عمل برای گرفتن فضای بیشتر در بازی شطرنج با کمک مهره های سرباز یا پیاده می باشد. آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

شما با حرکت دادن مهره های سرباز که باید به دقت انجام شود می توانید فضای بیشتری را برای حرکت مهره های سوار خود ایجاد کنید.

باید توجه داشت که این مسئله بسیار با ملاحظه باید صورت بگیرد زیرا مهره هایی که جلو می روند به سختی قابل دفاع خواهند بود و همچنین زمانی که مهره های سرباز حرکت می کنند جاهای خالی بدون دفاع پدید می آید که ممکن است توسط مهره های سوار حریف مورد استفاده قرار بگیرند.

باید سعی کنید از مهره های پیاده خود توسط یک یا دو مهره پیاده دیگر محافظت کنید تا مهره های سرباز شما درگیر دفاع از مهره های پیاده نشوند و قدرت بازی کردن و حرکت مهره های شما کم نشود.


همین اکنون ثبت نام کنید.. کلاس های آموزشی شطرنج در شهر مشهد


  • مهره های سوار خود را در مرکز صفحه شطرنج نگه دارید

دقت داشته باشید در بازی شطرنج مهره های سوار کارایی بیشتری نسبت به پیاده ها دارند و همچنین این کارآیی در مرکز صفحه شطرنج چند برابر می شود.

برای مثال اگر مهره اسب را در نظر بگیرید متوجه می شود که اگر این مهره در گوشه های صفحه شطرنج قرار بگیرد تنها دو خانه را می تواند پوشش دهد در صورتی که اگر همین مهره اسب در مرکز صفحه قرار داشته باشد هشت خانه را تحت کنترل خود خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک احتیاج دارید؟ با ما چت کنید