0

هفت نکته برای بهتر شدن در شطرنج

مهم نیست که در چه موقعیتی از شطرنج هستید، شما همیشه می توانید بهتر شویدو با داشتن عادات و نگرش درست، بهتر شدن در شطرنج هم می تواند سرگرم کننده باشد و هم ساده.

برای بهتر شدن در شطرنج، باید قوانین را بیاموزید، بازی های زیادی را انجام دهید، بازی خود را مرور کنید ، پازل و معماهای مختلف حل کنید ، در مورد آخر بازی مطالعه کنید. وقت خود را فقط در شروع بازی هدر ندهید و حرکات خود را مجددا بررسی کنید.

۷ نکته برتر برای تبدیل شدن به یک بازیکن بهتر شطرنج:

  1. قوانین را بدانید.
  2. بازی های زیادی انجام دهید.
  3. از بازی های خود بیاموزید.
  4. با معماهای شطرنج زیاد تمرین کنید.
  5. آخر بازی های اصولی را مطالعه کنید.
  6. زمان تان را فقط با گشایش ها هدر ندهید.
  7. حرکات خود را مجدد بررسی کنید.

۱- مطمئن شوید که قوانین را می دانید:

مهم نیست که آیا شما دقیقاً از قوانین اطمینان ندارید یا فکر می کنید که از قبل قوانین بازی را می دانیدمگر در مواردی که شما یک شطرنج باز جدی باشید ، بهتر است که حرکات اصلی مهره و قوانین ویژه شطرنج را مرور کنید.

۲- بازی های شطرنج زیادی انجام دهید:

شما نمی توانید در هر چیزی بدون تکرار بهتر شوید و شطرنج هم از این قاعده مستثنا نیست.  از هر فرصتی که می توانید برای انجام یک بازی شطرنج استفاده کنید – خواه در حرکت، در رایانه خود یا در خانه تان.

۳- بازی های خود را مرور کنید و از آنها یاد بگیرید:

بازی بدون مرور کردن بی فایده است. هر بازی شامل اشتباهات و فرصت های زیادی است. برای بهبود باید از هر دو یاد بگیرید. تجزیه و تحلیل خودکار کامپیوتر می تواند به شما در درک هر بازی ای که انجام می دهید کمک کند.

۴- با معماهای شطرنج زیاد تمرین کنید:

تاکتیک های شطرنج موقعیت های واقعی بازی را نشان می دهند که در آن شانس برنده شدن دارید. این مثل شطرنج بازی کردن است. اما به قسمت خوبی که قبلا برنده شده اید می پردازید. برخی از معماهای رایگان را امتحان کنید.

۵- آخر بازی های اصلی و اساسی را مطالعه کنید:

اکثر بازی های شطرنج سریع خاتمه نمی یابند. بلکه بعد از حرکات زیاد و بعد از اینکه مهره های زیادی را جابجا می کنید. اغلب فقط مهره های شاه و تعداد کمی از مهره ها یا پیاده ها باقی می مانند. این آخر بازی است که در آن معمولا هدف این است که یکی از مهره های پیاده را به وزیر ارتقاء دهید. اینکه چگونه آخر بازی را هدایت کنید به شما کمک خواهد کرد تا بازی های زیادی را برنده شوید.

۶- زمان خود را برای حفظ کردن گشایش ها هدر ندهید:

بسیاری از شطرنجبازان این اشتباه را انجام می دهند و زمان خود را صرف حفظ کردن دنباله ای از حرکت های شطرنج و شروع بازی ها می کنند. مشکل اینجاست که بسیاری از شطرنجبازان گشایش های زیادی را نمی دانند و اگر هم بدانند شانس اینکه مسیر خاص خودشان را بازی کنند خیلی کم است. در ابتدا فقط اصول و قواعد گشایش خوب را بیاموزید اما استرس حفظ کردن آنها را نداشته باشید.

۷- حرکات خود را مجدد بررسی کنید.

یکی از مهم ترین قسمت های بازی کردن بهتر شطرنج این است که از انجام حرکات بد پرهیز کنید. اکثر بازی ها با اشتباهات بزرگی از دست می روند. بنابراین قبل از اینکه یکی از مهره های خود را جابجا کنید، همیشه مجدد همه چیز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شاه شما در امان خواهد بود و هیچ مهره ای را مفت و رایگان از دست نمی دهید.

تمامی مطالب فوق متعلق به باشگاه شطرنج ایران می باشد. کپی مطالب با حفظ منبع بلامانع می باشد.

خانه و مدرسه تخصصی شطرنج در مشهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک احتیاج دارید؟ با ما چت کنید