آزمون تعیین سطح شطرنج – تعیین ریتینگ شطرنج

Chess Level Test
تصویر شاخص

آزمون تعیین سطح و ریتینگ شطرنج یا همان تست شطرنج مناسب برای کسانی می باشد که قصد شرکت در کلاس های آموزشی شطرنج اعم از آنلاین ، حضوری و ویدئویی را دارند. از آن جایی که آموزش شطرنج انتها ندارد و تعداد ترم ها و کلاس های آموزشی آن بسیار زیاد است، اگر شما بدون آزمون تعیین سطح شطرنج وارد چرخه آموزشی شطرنج شوید ممکن است دچار سر در گمی شوید یا اینکه زمان زیادی از دست بدهید.

به طور مثال کسی که حرکت مهره ها یا امتیاز مهره های شطرنج را بلد است ، در واقع باید از ترم ۲ مقدماتی شروع کند و نیازی به گذراندن ترم ۱ مقدماتی ندارد، یا مثلا مبحث تکنیک چنگال پیاده که در ترم ۳ مقدماتی مطرح می شود را اگر کسی به صورت تجربی یا علمی بلد باشد ، نیازی به گذراندن این ترم آموزشی ندارد.

توجه: این آزمون تعیین سطح شطرنج ، مخصوص کسانی می باشد که قصد شرکت در کلاس های آموزشی مجازی یا حضوری و یا تهیه محتوای آموزش ویدئویی را دارند می باشد.

یادگیری شطرنج همانند یادگیری یک زبان بین المللی می باشد و طی کردن مدارج تحصیل در آن تا رسیدن به مقام استاد بزرگی بسیار زیاد و پله پله است. این در حالی است که یادگیری یک زبان بین المللی مانند انگلیسی بعد از یک مدت محدود پایان می پذیرد ولی یک استاد بزرگ شطرنج ، در آن سطح نیز هنوز در حال یادگیری و کسب تجربه می باشد. به طور معمول آموزش شطرنج با توجه به موضوع آموزشی در سطوح آمادگی (۱ ترم)، مقدماتی (۵ ترم)، متوسط (۵ ترم)، پیشرفته (۵ ترم) و سپس قهرمانی قابل آموزش است. مجموع این ترم ها ۲۹ ترم آموزشی به علاوه آموزش های دوره قهرمانی است که البته سرعت یادگیری، پشتکار، مقدار و زمان بازی و تمرین و مسابقه حین یادگیری در تعیین زمان آن بسیار تاثیر گذار است.


نحوه برگزاری آزمون تعیین سطح شطرنج و تست ریتینگ شطرنج

این آزمون به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می شود. این آزمون در بستر پلتفرم اسکای روم به صورت آنلاین می باشد که در آن اساتید نسبت به سابقه و سطح متقاضی سؤال‌هایی راجع به شروع بازی، وسط بازی، آخر بازی، استراتژی و تکنیک ها انجام میدهند و در صورت نیاز با متقاضی بازی می کنند تا نقاط ضعف و قوت را بررسی کنند و متناسب با سطح هنرجو ترم‌ها، کتاب های پیشنهادی، نرم‌افزارهای موردنیاز آن شخص و بهترین مسیر پیشرفت شطرنجی را به او معرفی می نمایند.


موارد امتحانی و تکنیک های آزمون تعین سطح و تست ریتینگ شطرنج

در آزمون تعیین سطح شطرنج ، بیشتر توانایی های شما در بازی شطرنج محک زده خواهد شد تا بهترین کلاس متناسب با سطح شما به شما معرفی شود. از جمله مواردی که در این آزمون ها مورد توجه قرار می گیرد عبارت است از:

    • آشنایی با صفحه و مهره شطرنج
    • سؤال از امتیاز مهره ها و چینش مهره ها در صفحه
    • سؤال از اصول اولیه بازی شطرنج
  • سؤال از تکنیک های رایج و ترفند های مورد استفاده در شطرنج
  • اطلاعات در باره انواع شروع بازی شطرنج
  • اطلاع از انواع استراتژی شطرنج
  • انواع ترکیب در شطرنج
  • ریتینگ در سایت لیچس ، chess.com و سایت رسمی فیده

درباره مجموعه شطرنج ایران و اساتید مجرب آن

مجموعه شطرنج ایران از سال ۱۳۸۶ با جمعی از بهترین اساتید شطرنج کشور تاسیس و فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. این مجموعه در طی ۱۵ سال آموزش شطرنج بازان متعدد، به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، به طوری که بیشتر هنرجویان مجموعه شطرنج ایران، دارای مقام های متعدد کشوری و بین‌المللی هستند.

تمرکز تیم اساتید برجسته مجموعه شطرنج ایران روی آموزش شطرنج برای تمامی سنین مخصوصا سنین کودکی می باشد. در این راستا با توجه به درخواست‌های مکرر دانشجویان کلاس‌های آنلاین آموزش شطرنج به صورت مجازی ، حضوری و پکیج های آموزشی ویدئویی به هنرجویان ارائه شده است.

آزمون تعیین سطح شطرنج و تست ریتینگ مناسب چه کسانی می باشد

شاید شما تصور کنید که این آزمون تعیین سطح فقط برای مبتدیان یا کسانی که می خواهند بازی شطرنج را شروع کنند مناسب است. یا ممکن است فکر کنید که آزمون تعیین سطح شطرنج فقط مناسب کسانی است که با شطرنج آشناییت دارند و سالهاست آن را بازی می کنند ولی جالب است بدانید که هردو دسته در اشتباه اند. یک استاد شطرنج هنگامی که با یک هنرجو بازی می کند جدا از این که او حرفه ای یا مبتدی باشد، پارامترهای بسیار زیادی را مورد بررسی قرار می دهد.

این پارامترها شامل هوش، دقت، تمرکز، تجربه و گیرایی هنرجو می باشد. پس شما در هر سطح و سنی که هستید چه تجربه و توانایی بازی کردن شطرنج را داشته باشید یا خیر آزمون تعیین سطح برای شما مفید می باشد. البته مشخص است برای کسانی که در سطوح بسیار حرفه ای به این ورزش فکری می پردازند این فرایند بسیار حیاتی، تعیین کننده و مفید خواهد بود.



پرسش و پاسخ درباره آزمون تعیین سطح شطرنج و ریتینگ

آیا آزمون تعیین سطح و ریتینگ به صورت حضوری می باشد یا می توان به صورت آنلاین هم آزمون داد

خوشبختانه این آزمون به صورت آنلاین می باشد و شما می توانید در هر کجای کشور که حضور دارید، با تعیین وقت قبلی در این آزمون ها شرکت کنید تا با مشخص شدن سطح بازی شطرنج شما، به کلاس های متناسب آموزشی ، هدایت شوید. البته برای کسانی که ساکن تهران و مشهد هستند این امکان به صورت حضوری نیز فراهم می باشد.

آیا این آزمون برای کسانی که تازه می خواهند بازی شطرنج را یاد بگیرند نیز ضروری می باشد؟

اگر چه کسی که می خواهد از صفر شروع کند، لاجرم باید از ابتدایی ترین ترم شروع کند، ولی آزمون تعیین سطحی که استاد از او می گیرد، ویژگی های دیگری را مانند هوش ، گیرایی ، تمرکز و ... را برای استاد مشخص می کند که به هرچه سریع تر حرفه ای شدن او در طول مسیر یادگیری بسیار کمک می کند.

چرا در تبلیغات، هزینه این آزمون رایگان اعلام شده است؟

از آنجایی که این آزمون فقط مخصوص کسانی می باشد که قصد شرکت در کلاس های آموزشی را دارند، و از آنجایی که بعد از آزمون مبلغ پرداخت شده برای آزمون از کلاس آموزشی شما کم می شود، پس عملا آزمون تعیین سطح رایگان می باشد.

کلمات مرتبط با آزمون تعیین سطح شطرنج

تست ریتینگ شطرنج تعیین سطح شطرنج آزمون شطرنج ریتینگ شطرنج سایت ریتینگ شطرنج تست شطرنج امتحان شطرنج ریتینگ لیچس ورود به سیستم جامع شطرنج ریتینگ شطرنج بازان ایران سطح شطرنجی ازمون پله سه دقیقه سیستم جامع فدراسیون شطرنج ایران ریتینگ در لیچسش

این محصول هیچ محتوایی جهت دریافت ندارد

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آزمون تعیین سطح شطرنج – تعیین ریتینگ شطرنج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت

20,000 تومان

آزمون تعیین سطح و ریتینگ شطرنج بصورت آنلاین، توسط اساتید شطرنج کشور گرفته میشود. در صورت شرکت در کلاس های آموزش شطرنج، این آزمون تعین سطح رایگان خواهد بود.

تعداد
امتیازی ثبت نشده است
تعداد دانشجو : 181
تعداد بازدید: 4103
قوانین و مزایای استفاده
  • دسترسی به فایل محصولات به صورت مادام‌ العمر
  • تضمین کیفیت واصالت آموزش ها
  • فعال‌سازی آنی لینک دانلود، برای محصولات آموزشی ویدیویی
  • فروش فقط از طریق فروشگاه شطرنج ایران
  • به صورت رایگان آموزش دریافت کنید
  • دارای تاییدیه فدارسیون شطرنج ایران
  • محصولات برخوردارهست از بهترین کیفیت و مرغوب ترین متریال
قیمت

20,000 تومان

تعداد